Безмежна любов до своєї справи — це чудово, поки вона не стає залежністю і не починає вам шкодити. Hyser розповість, як зробити, щоб сенс вашому житті не концентрувався навколо роботи.

Мотиваційна література і сторінки відомих підприємців в соціальних мережах можуть створити ілюзію того, що управляти своїм бізнесом дуже легко. На цю тему видано тисячі книг і написано мільйони постів в Facebook. Ось тільки всі ці теоретичні знання не завжди працюють на практиці, і в результаті підприємці роблять масу помилок.

Сподіваємося, наші поради допоможуть вам уникнути професійного вигорання.

1. Не намагайтеся працювати в режимі 24/7

Коли ви починаєте свій бізнес, особливо якщо він займає виразно нову нішу на ринку , вам спочатку буде важко і некомфортно. Протягом перших місяців ви випади зі звичного життєвого ритму, оскільки доведеться всі сили віддавати роботі. Вам необхідно буде впоратися з масою викликів: ви будете постійно помилятися, втрачати гроші, виконувати нову для себе роботу, наймати співробітників, спілкуватися зі ЗМІ. Більшість питань вам доведеться вирішувати самостійно, так як, по-перше, у вас не буде ефективної команди, а по-друге, ніхто не зможе розвивати ваш бізнес краще, ніж ви самі.

У підприємців немає повноцінних вихідних. Але відпочинок їм життєво необхідний, тому ви повинні навчитися знаходити в своєму графіку дні та години, які присвятіть собі.

Якщо ви вирішили приділити час сім’ї або улюбленому заняттю, забудьте про перевірку пошти, робочих дзвінках і переговорах. Навчайте цьому і своїх співробітників: вони повинні розуміти, що у вас, як і у них, є право на вільний час, який необхідно використовувати для гарного відпочинку.

2. Не потрібно весь час залишатися на зв’язку

Бізнесмени завжди бояться, що якщо вони відключать телефон і інтернет, їх проект моментально впаде. Тому ви весь день приймаєте дзвінки, а повідомлення на ваш смартфон приходять через кожні дві хвилини. Насправді все виглядає так тому, що саме ви дозволяєте людям постійно вас турбувати через те, що вчасно не провели межу між роботою та особистим життям. В такому випадку не варто дивуватися, що від вас очікують миттєвого відповіді протягом 24 годин на добу.

Щоб виправити ситуацію, досить декількох простих дій. Для початку встановіть в своєму смартфоні сплячий режим з 22:00 до 8:00 годин, при якому ви будете отримувати тільки дзвінки і термінові повідомлення від рідних.

Сміливо вимкніть повідомлення в месенджерах: ви і так заходите в них кожні 10 хвилин, навряд чи за цей час може статися щось жахливе для вашого бізнесу. До речі, якщо ви не відразу прочитаєте повідомлення — це теж не стане катастрофою. Співрозмовник зрозуміє, що ви ще не бачили його меседж, тому якщо у вас є термінові справи, сміливо відкладіть відповідь на пару годин.

3. Не думайте тільки про свій бізнес

Якщо ви займаєтеся бізнесом, то фокусуєтесь тільки на ньому. Ви постійно говорите і думаєте про свій проект, екстраполіруете на нього усі теми бесіди. Навіть якщо ви підете в кіно і побачите там що-небудь цікаве, то на наступний день скажете колегам: «А ви бачили цю ідею у фільмі? От би нам її реалізувати ».

Ви будете говорити про свій бізнес з рідними, друзями і навіть незнайомцями. Це, звичайно, круто, але тільки в певних межах.

Необхідно навчитися перемикати думки. Якщо ви пішли в бар з друзями, насолоджуйтеся спілкуванням з ними, а не думками про свою справу. Дивлячись кіно, розслабтеся і стежте за розвитком сюжету, а не ведіть в цей час робочу переписку. Якщо ви поїхали у відпустку, не варто заходити в робочий чат.

Звичайно, спочатку вам буде нелегко дистанціюватися від свого бізнесу, але з часом ви зрозумієте, що навколо вас є багато не менш важливих речей.

4. Працюйте в своєму темпі

Люди по-різному підходять до роботи. Комусь вдається працювати продуктивно протягом всього дня, комусь потрібні постійні паузи, а хтось і зовсім відчуває себе комфортно тільки в режимі проектної роботи.

Кожна людина має свій темпом, звичками, витривалістю і прихованими резервами. Часом нам здається, що якщо хтось поруч працює невтомно, то ми просто зобов’язані підтримати цей темп. Через цієї думки у бізнесменів трапляються нервові зриви і вони впадають в депресію.

Вихід із ситуації дуже простий — завжди дотримуватися свого темпу.

Рівномірно розрахуйте навантаження і робіть паузи, коли відчуваєте втому. Це не означає, що ви непрофесіонал або слабак. Це означає, що ви раціонально підходите до використання своїх ресурсів.

І ще одна порада: не слід порівнювати себе з мегаеффектівнимі бізнесменами з Facebook. Багато з них розповідають, як працюють по 24 (а то і 25) годин на добу. Ось тільки виникає логічне запитання: коли ж вони ще встигають щодня строчити лонгріди в соцмережах?

5. Забудьте про книжкові ідеалах

Ви не зможете бути ідеальним у всьому. Не можна одночасно займатися підприємництвом, спортом, улюбленим хобі, приділяти увагу рідним, стежити за всіма важливими подіями в світі і вести активне соціальне життя. Поєднувати це все неможливо навіть фізично, тому не варто гнатися за ідеалом будь-яку ціну.

Головне — вміти правильно розставити пріоритети. Якщо ви розумієте, що після виснажливої ​​роботи у вас не вистачає сил на тренування, відкладіть її. Якщо ви бажаєте всю неділю валятися в ліжку, дивлячись цікаві серіали, так і зробіть.

Немає нічого поганого в тому, щоб дозволити собі відпочинок, тим більше якщо ви бізнесмен. Для підприємця один робочий день можна вважати за два, тому потрібно раціонально підходити до відновлення своїх ресурсів. Амбіції, звичайно, допомагають підприємцю йти до своєї мети. Але для досягнення результату куди більш важливу роль відіграє ваше психологічний стан і вміння швидко відновлювати запаси енергії.