Функції відділу маркетингу
Основні функції відділу маркетингу
Основна мета роботи маркетолога криється в тому, що визначити позицію підприємства на ринку, вивести можливості, завдяки яким фірма може зміцнитися, випередити конкурентів. Іншими словами, відділ з маркетингу відповідає за те, щоб підвищити успіхи компанії, зробити її більш стійкою до зовнішніх негативних факторів. А якщо стисло відповісти на питання про те, що таке відділ маркетингу, то можна сказати так: це підрозділ, який виконує завдання сполучної ланки між ринком і безпосередньо підприємством, частиною якого він є.
Як допомогти маркетологам працювати з найбільшою ефективністю?
Щоб відділ маркетингу та реклами приносив максимальну користь, слід чітко визначити його позицію в загальній структурі підприємства. Як показує практика, оптимальним виявиться варіант, коли обов’язки служби маркетингу полягають в координації функцій фахівців з реклами та продажу. Даний підхід допоможе фахівцям з реклами визначити вірний вектор роботи, а менеджери з продажу стануть більш ефективно збувати запаси товару.
Основні завдання
Функції, завдання та обов’язки відділу маркетингу і реклами сучасного підприємства полягають в наступному:
- Дослідження поточних і майбутніх потреб ринку.
- Формування цін.
- Створення асортименту продукції підприємства.
- Впровадження нових ідей.
- Збільшення кількості реалізованого товару.
- Аналіз виправданості витрат на рекламу.
Детально про головне
Варто більш детально вивчити основні функції відділу маркетингу на підприємстві. Можна виділити три основних параметри:
План роботи та функціонал відділу маркетингу. У процесі складання плану роботи цього підрозділу береться до уваги стратегія розвитку всього підприємства. Наприклад, маркетологи визначили, що фірма повинна приділити максимум уваги регіональному представництву свого товару. Намічаються терміни і визначаються розміри фінансових вкладень, після чого основне завдання дробиться на дрібні складові, які поступово починають втілюватися в реальність.
- Ринкові дослідження. Функції маркетингового відділу обов’язково стосуються і досліджень ринку. Одночасно дослідження повинно вестися і в сфері роботи конкурентів, і вивченні інформації про основні партнерах і замовників.
- Визначення вартості товару. Відділ маркетингу та реклами, функції якого і так досить великі, повинен брати участь у визначенні остаточної ціни продукту. Спеціаліст з економіки запропонує ціну, засновану на собівартості виробництва, тоді як маркетолог врахує відразу кілька факторів: середню ціну на ринку, вартість конкурентного товару, а також стратегію розвитку підприємства.
Підсумуємо
Виходить, що при відповіді на питання, за що відповідає відділ маркетингу, можна перерахувати великий список різних завдань. Якщо кількість постійних клієнтів зростає, зростає продаж і дохід організації, можна впевнено стверджувати — фахівці працюють в правильному напрямку!
Добавить комментарий