Основні функції відділу маркетингу

Функції відділу маркетингуОсновна мета роботи маркетолога криється в тому, що визначити позицію підприємства на ринку, вивести можливості, завдяки яким фірма може зміцнитися, випередити конкурентів. Іншими словами, відділ з маркетингу відповідає за те, щоб підвищити успіхи компанії, зробити її більш стійкою до зовнішніх негативних факторів. А якщо стисло відповісти на питання про те, що таке відділ маркетингу, то можна сказати так: це підрозділ, який виконує завдання сполучної ланки між ринком і безпосередньо підприємством, частиною якого він є.

Як допомогти маркетологам працювати з найбільшою ефективністю?

Щоб відділ маркетингу та реклами приносив максимальну користь, слід чітко визначити його позицію в загальній структурі підприємства. Як показує практика, оптимальним виявиться варіант, коли обов’язки служби маркетингу полягають в координації функцій фахівців з реклами та продажу. Даний підхід допоможе фахівцям з реклами визначити вірний вектор роботи, а менеджери з продажу стануть більш ефективно збувати запаси товару.

Основні завдання

Функції, завдання та обов’язки відділу маркетингу і реклами сучасного підприємства полягають в наступному:

  • Дослідження поточних і майбутніх потреб ринку.
  • Формування цін.
  • Створення асортименту продукції підприємства.
  • Впровадження нових ідей.
  • Збільшення кількості реалізованого товару.
  • Аналіз виправданості витрат на рекламу.

Детально про головне

Варто більш детально вивчити основні функції відділу маркетингу на підприємстві. Можна виділити три основних параметри:

  • Відділ маркетингуПлан роботи та функціонал відділу маркетингу. У процесі складання плану роботи цього підрозділу береться до уваги стратегія розвитку всього підприємства. Наприклад, маркетологи визначили, що фірма повинна приділити максимум уваги регіональному представництву свого товару. Намічаються терміни і визначаються розміри фінансових вкладень, після чого основне завдання дробиться на дрібні складові, які поступово починають втілюватися в реальність.
  • Ринкові дослідження. Функції маркетингового відділу обов’язково стосуються і досліджень ринку. Одночасно дослідження повинно вестися і в сфері роботи конкурентів, і вивченні інформації про основні партнерах і замовників.
  • Визначення вартості товару. Відділ маркетингу та реклами, функції якого і так досить великі, повинен брати участь у визначенні остаточної ціни продукту. Спеціаліст з економіки запропонує ціну, засновану на собівартості виробництва, тоді як маркетолог врахує відразу кілька факторів: середню ціну на ринку, вартість конкурентного товару, а також стратегію розвитку підприємства.

Підсумуємо

Виходить, що при відповіді на питання, за що відповідає відділ маркетингу, можна перерахувати великий список різних завдань. Якщо кількість постійних клієнтів зростає, зростає продаж і дохід організації, можна впевнено стверджувати — фахівці працюють в правильному напрямку!