Потрібен бізнес-план туристичної фірми: основні положення проекту

Звичайно, заробляти на організації подорожей — це завжди приємно. Туристичний бізнес — досить вигідна ніша сучасного ринку, однак не варто думати, що все так просто. Постарайтеся для початку вивчити всі особливості такого підприємницького мистецтва, і виклики, які обов’язково виникнуть з самого початку.

Якщо не бажаєте провалити власну справу в цій сфері, то обов’язково доведеться скласти бізнес-план туристичного агентства . Він повинен містити як загальні пункти, які ви напевно знаєте, якщо не новачок в бізнесі, так і особливі професійні моменти. Останні варто враховувати саме в рамках специфіки бізнесу, заснованого на подорожах.

Наприклад, однією з особливостей такої справи можна назвати сезонність відпочинку або його напрямок. Зрозуміло, що влітку переважно вибирають морські країни, а взимку гірськолижні курорти. Що тут можна зрозуміти? — Асортимент пропозицій потрібно міняти з певною періодичністю, яка пізнається роками. Якщо ви навчитеся це робити, то ніяких проблем з доходами не виникне, адже наші громадяни витрачають на хороший відпочинок цілком солідні суми.

Проаналізуємо і інші особливості цього ринку.

Що особливого в туристичному бізнесі?

Бізнес-план туристичної фірми повинен будуватися виключно на знанні особливостей самого напрямку і кон’юнктури ринку. Якщо в другому випадку збирати потрібну інформацію і піддавати її аналізу доведеться із завидною постійністю, то в першому — все істини давно відомі.

Головне визначитися з тим, хто ви на ринку: туроператор або турагент.

Туроператор — це компанія, яка організовує абсолютно всі деталі відпочинку, починаючи від бронювання місць в готелі та завершуючи оформленням проїзних документів, авіаквитків.

Що стосується турагентів, то це окремі компанії, які формально перепродують напрацювання великих компаній зі своїми власними доповненнями, завдяки чому отримують основний дохід.

Прибутковою компанія може бути як в одному, так і в другому випадку, головне правильно розробити туристичний бізнес-план. Почнемо із з’ясування основних положень змісту документа про планування.

Перші кроки в становленні нового бізнесу

Звичайно, бізнес-план туристичної фірми — це те, з чого потрібно починати в першу чергу. Його заповнення можливо тільки після того, як ви остаточно переконалися в якому саме сегменті будете працювати, і що необхідно для якісного розвитку.

Почнемо з того, що доведеться орендувати приміщення. Воно може бути невеликим, але краще де-небудь ближче до центру. Тільки так ви зможете швидко отримати необхідну аудиторію. Не варто забувати і про рекламу: на неї теж доведеться пристойно витратитися. Не варто забувати про те, що турагентство передбачає певний стандарт роботи, для якого необхідні міцні партнерські зв’язки.

Укласти вигідні контракти можна за допомогою переговорів. Проаналізуйте діяльно 3-4 операторів, поспілкуйтеся особисто з представниками кожного і тільки після того, як зрозумієте, яка саме компанія вам найбільше підходить, робіть остаточний вибір.

Таким чином, організаційна та фінансова частина — це основа розвитку проекту в цілому. Від того наскільки грамотно будуть проведені ці два етапи залежить досить багато. Експерти рекомендують перевіряти розрахунки кілька разів, щоб не припуститися помилки.

Проаналізуйте ринок: отримання значимої для відкриття інформації

Незважаючи на будь-які стандартні бізнес-плани, туристичної компанії і її керівництву потрібно зрозуміти в якому сегменті їй варто бути представленою, а також в яких умовах ринок знаходиться в даний момент в цілому.

що потрібно для цього зробити? Перш за все, зберіть все економічні показники за останні роки. Досить в рамках 5 років. Якщо у вас немає економічних знань або практики в бізнесі, то краще найняти професійного консультанта. Він обов’язково допоможе прорахувати основні показники кон’юнктури і домогтися точних даних.

Для чого це потрібно? Можливо, у вашому регіоні даний вид бізнесу не затребуваний або є серйозна конкуренція в особі великої компанії.

Не варто відразу впадати в паніку і думати, що ці дані зводяться виключно до цифр і формул. Просто постарайтеся швидко і якісно зрозуміти саму суть процесів, що відбуваються на ринку, і потім ніякі внутрішні зміни вас вже не бентежать.

Аналіз ринкового становища — це ціла наука, але той, хто її пізнає, зможе спокійно контролювати будь-які процеси, що залежать від нього або робити суттєві кроки по виходу зі складних ситуацій чи кризи. На підставі отриманих даних заповнюється фінансовий план, який в подальшому стане основою доходів і їх правильного обчислення.

Юридичні тонкощі: отримання дозволу

Відповідно до чинного законодавства, фізичні та юридичні особи, які вирішили заснувати туристичні компанії повинні для початку придбати ліцензію державного зразка. Таким чином, держава виконує захист громадян від недобросовісних туроператорів. Крім того, в даному питанні мова йде про подорожі за кордон, а значить так чи інакше держава зобов’язана стежити за цим процесом.

Ліцензія — це спеціальний державний документ, який видається суб’єкту по проходженні певної процедури. Відбір тут не можна назвати жорстким: головне, дотримуватися всіх вимог, які перед тобою ставлять.

Для того щоб пройти етапи відбору краще запастися знаннями законодавства або найняти профільного юриста. В іншому випадку ви можете втратити багато часу і грошей, так нічого і не добившись.

Франшиза: оформляти або не оформляти?

Можливо, ви бажаєте працювати під ім’ям відомого туроператора. Такий стан цілком реально, головне оформити спеціальний договір франшизи. Його умови гранично прості, але будьте готові до того, що багато компаній встановлюють власні, додаткові умови договору.

Франшиза вигідна тим, що ім’я компанії вже саме себе приверне клієнта, але з іншого боку немає ніяких гарантій, що ви зможете в установлений період перераховувати прописані в договорі кошти за використання імені марки в своїй діяльності. В даному випадку варто ще раз продумати питання аналізу ринку. Особливо можуть допомогти опитування громадської думки, які проводять як державні, так і приватні компанії. Зокрема, мова йде про те, яким туристичним компаніям і операторам довіряють громадяни того чи іншого регіону.

Бізнес план туристичного агентства скачати безкоштовно можна в інтернеті або отримати від основного підприємства. Правда, це може бути лише зразок, так як особливості компанії завжди будуть відрізнятися від тих, які представлені в викачаному файлі.

Отримати більш детальну інформацію щодо бізнес-плану, його частин завжди можна в професійних консалтингових компаніях. Однак, тільки той, хто у всьому розібрався самостійно, може сміливо вважатися лідером даної галузі і заробляти серйозні стану.

Успіхів вам!