Заробляємо на затребуваних продажах: складемо бізнес-план магазина одягу

Продукти текстильної галузі та легкої промисловості — універсальний товар, який завжди буде затребуваний. Будь то дороге плаття, виконане в єдиному екземплярі або колекція бюджетного однотипного стандартного шиття — будь-який товар завжди знайде свого покупця. Так чому б не постаратися відкрити власний бізнес в цій сфері?

Не варто переживати щодо того, що ви не є фахівцем в області пошиття текстильної продукції. Повірте, для того щоб торгувати нею, досвід зовсім не має домінуючого значення.

Перш ніж відкрити об’єкт і почати активні продажі, потрібно ретельно продумати бізнес-план магазина одягу . Якщо всі його пункти будуть продумані максимально якісно, то навряд чи виникнуть які-небудь проблеми з аудиторією або рівнем продажів. Головне вчасно розділити пріоритети, визначити мету і почати підбирати засоби і методи для їх повноцінної реалізації.

Застрахуйте себе від провалу. Відкрити магазин одягу, бізнес-план якого ще не готовий до кінця або має неточності, — це значить забезпечити неточну картину загального стану справ і як наслідок нанести шкоду власній репутації з самого початку. Отже, з цієї статті ви зможете дізнатися про те, як скласти бізнес-план магазина одягу.

Де можна взяти необхідну інформацію?

Правила складання бізнес-плану єдині для всіх. Фактично, необхідна теоретична база повністю доступна в інтернеті. Деяку інформацію можна отримати з економічної літератури, що знаходиться в бібліотеці.

Головне в даному питанні — це запам’ятати що до чого і зрозуміти для чого це потрібно.

Зверніть увагу, що кожен документ, в якому міститься планування, має як стандартні моменти, так і спеціальні, унікальні.

Звичайно, можна скачати приклад бізнес-плану магазину одягу в готовому варіанті. Однак не варто сподіватися, що він підійде у вашому випадку. Звичайно, аналіз такого формату дозволить визначити загальну ідею, тенденцію і методи досягнення мети, при цьому не варто забувати про те, що у кожної компанії є власні секрети і підходи, не записані ні в одному документі.

Кращим же варіантом залишається самостійне оформлення бізнес-плану відкриття магазину одягу.

Досить буде визначити потрібні напрямки і досліджувати їх в повному обсязі. Тільки так можна зловити свою хвилю і домогтися поставленої мети.

Якщо самостійної участі в цьому процесі буде мало, то розраховувати на грамотний менеджмент і якісне прийняття рішень в кризових ситуаціях годі й говорити.

З чого почати?

Перш за все, визначитеся з вмістом документа. Бізнес-план магазина одягу, зразок якого буде представлений нижче, може містити наступні пункти:

  • Опис майбутнього проекту. Дана категорія включає всі загальні питання, включаючи брендинг;
  • Економічні можливості та цілі. Вся фінансова частина проекту в теоретичної моделі;
  • Аналіз ситуації на ринку. Прораховуємо рівень попиту, конкуренцію, потенційний розвиток і так далі;
  • Реалізація маркетингової завдання. Грамотно здійснення продажу товару;
  • Детальний аналіз асортименту і якості продукції. Виробниче планування;
  • Варіанти розвитку. Пошук коштів для розвитку для збільшення обсягу продажів і так далі;
  • Менеджмент і способи вдосконалення ризиків;
  • Оцінка можливих ризиків.

Так виглядає стандартне оформлення змісту документа. Готовий бізнес-план магазина одягу буде містити всі розгорнуті пункти і підпункти, складені на основі отриманої інформації.

Розглянемо більш детально кожен представлений пункт.

Загальний опис проекту: з чим ви маєте справу?

Перш за все, необхідно скласти загальне уявлення про майбутній проект. Тільки так підприємець розуміє, що він робить, до чого прагне і як цього досягти.

Почати пропонуємо з самої сфери діяльності. Звичайно, речі — поняття універсальне, яке може поширюватися відразу на кілька сегментів. Наприклад, реально продавати брендові речі або спеціальні варіанти. Як ви розумієте — це два абсолютно різних варіанти.

Після того, як ви визначилися з сегментом, почніть опрацьовувати брендинг компанії. Перш за все, визначте її майбутню мета. Вона може стосуватися залучення потенційного розміру аудиторії або рівня прибутковості.

Не менше значення, для створення правильного іміджу компанії відіграє назва і слоган. Часом, саме цей параметр дозволяє залучити покупців і забезпечити високий рівень зацікавленості. Логотип — це картинка, яка виражає вашу компанію. Такий хід теж буде доречний і ефективний, адже більшу частину інформації люди отримують за допомогою зору.

Після того, як загальна частина програми буде сформована, ви можете сміливо переходити до наступних пунктів, але при цьому ви вже будете знати, чого бажаєте і обов’язково застосуєте потрібні стандарти для подальшого просування ідеї.

Фінансове проектування: копієчка до копієчки

Бізнес-план по продажу одягу обов’язково повинен мати фінансову сторону. Так чи інакше, але вкладені в проект кошти повинні в певній перспективі не тільки себе виправдати, але і принести певний дохід. Для того щоб визначитися з фінансовими витратами на самому початку функціонування підприємства слід:

  • Звернути увагу на вартість оренди приміщення та складу (можливо, ці об’єкти будуть розташовані окремо один від одного);
  • Витрати по найму персоналу (уточніть інформацію щодо того, скільки у вас буде працювати співробітників, а також в яку суму виллється їх офіційне працевлаштування;
  • Витрати з пошиття продукції або її закупівлі (залежить від бренду, якості, витрат на перевезення і так далі).

У кінченому рахунку, можуть бути і додаткові витрати. Як правило, досвідчені бізнесмени закладають певний запас у розмірі 15-25% від отриманої суми.

Тепер поговоримо про активи. Доходами цю статтю назвати не можна, так як такі кошти, будуть максимально спрямовані на те, щоб розвивати ідею, і надати їй конкретну форму.

Як отримати стартовий капітал? Звичайно, добре якщо у вас є вільні гроші і їх можна пустити в хід. Якщо немає, то доведеться брати кредит або шукати спонсорів. В умовах сучасної кризи, взяти кредит у банку — це ризикована справа, тому краще знайти людей, готових створити бізнес разом з вами.

Аналізуємо ринок: які правила існують в цьому питанні?

Бізнес-план бутика одягу ніяк не може обійтися без пункту про ситуацію на ринку. Звичайно, якщо загальна кон’юнктура позитивна, то впринципі нова компанія при належному рівні підготовки і цілеспрямованих дій може досягти успіху. Однак якщо динаміка ринку явно показує, що продажі падають, а населення не може дозволяти собі витрати в цій сфері, то краще не починати свою роботу під час кризи. Однак багато економістів і успішні підприємці вважають навпаки, що саме під час кризи можна істотно зміцнити свої позиції на ринку і зробити бренд дійсно популярним. Якщо мова йде про доступні товари, то досить просто перейти в бюджетний сегмент і донести до потрібної аудиторії, що купити сьогодні у вас ту чи іншу річ — це доцільно і вигідно.

Аналітика ринку — це вивчення будь-яких змін, які відбувалися на ньому протягом останніх 5-7 років. Тільки так ви зможете хоч трохи зрозуміти його закони і сюрпризи. Наприклад, постійний спуск споживчої активності в літні місяці пов’язаний з суб’єктивними факторами: люди схильні проводити час на курорті або дачі, ніж в магазинах. Однак грамотно проведена рекламна компанія або акція обов’язково дозволять продати додаткові партії товару.

Пункт про маркетинг: як схилити покупця купити продукцію у вас?

Бізнес-плани магазину одягу можуть бути різними, але пункт про маркетинг буде в них бути присутнім обов’язково. Після визначення основних цілей, аналізу ринку та розрахунку фінансових витрат потрібно зрозуміти як свою продукцію реалізувати. Для цього найкраще найняти професійного маркетолога або хоча б прочитати спеціальну літературу. Здебільшого рівень продажів залежить від інформації, що потрапляє в суспільство. Ви повинні всіма доступними засобами привернути саме ту аудиторію, яка вам необхідна. Реклама може бути різною: зовнішньої, прихованої і так далі.

Сьогодні однією з найбільш дієвих форм реклами можна назвати ресурси в інтернеті. Саме з їх допомогою професійні фахівці можуть залучити велику кількість споживачів або донести ідею вашого магазину безпосередньо певної аудиторії.

Маркетинг вимагає витрат. Вони можуть бути не найбільшими, але все ж вписати їх в план-проект потрібно обов’язково. Рекламну кампанію, як правило, продумують заздалегідь і тільки в разі її тотальної неефективності, застосовують новий курс. Це питання істотно перетинається з загальними положеннями брендингу, тобто, значення мають обраний логотип, слоган і так далі.

Що будемо робити і як?

Тепер розглянемо основне питання — це виробництво товару. Зверніть увагу, що власне виробництво буде абсолютно невідомим широкому загалу, якщо тільки ви не солідний дизайнер, який раніше працював на будинок моди в Європі.

Для виробництва доведеться закупити професійне обладнання, найняти людей і визначитися із закупівлями сировини. Відзначимо, що виробництво, відкрите в Росії, буде істотно програвати тих позиціях, які, наприклад, є в Китаї. Крім того, європейські бренди, що витрачають мільйони доларів на свої рекламні компанії, все одно будуть вигравати конкуренцію.

Слід виробити основний варіант обсягу продукції. Буває неприємно, коли залишається багато зайвого товару, а сезон вже закінчено. З іншого боку і відсутність пропозиції може істотно змінити думку покупця про бутіку.

Ключовим моментом тут стане перша сезонна продаж. Після того, як офіційно квартал завершиться, ви зможете спокійно проаналізувати доходи, витрати на виробництво, наявність або відсутність залишилася продукції, і тільки після цього побудувати графік, який покаже темпи продажів, ступінь зацікавленості клієнта та іншу корисну інфографіку, яка в подальшому допоможе більш детально ставитися до питання кількості речей.

Також варто враховувати таку властивість речей, як якість. Якщо в закупівлі буде дешеву сировину, то високі ціни на текстиль і рекламні гасла про чудових брендових моделях себе точно не виправдають. Або робіть якість вище, або не обманюйте клієнтів.

Менеджмент і його роль в розвитку бутика

Спочатку всі справи в проекті краще вести самостійно, так як в такий спосіб можна вибудувати ефективну систему роботи і взаємодії всіх елементів механізму під назвою магазин. Надалі, коли ви знайдете оптимальний варіант, передати кермо влади можна адміністратору або директору мережі, який в свою чергу може запропонувати свої варіанти удосконалення об’єкта. Зверніть увагу, що якщо мова йде про проект високого рівня, наприклад, відкривається об’єкт відомого міжнародного бренду і заздалегідь придбано необхідну франшиза, то не залишається нічого, крім як найняти професіонала, якщо у вас особисто необхідного досвіду в сфері управління немає.

Роль менеджменту надзвичайно висока, адже тільки так можна вирішити спірні і кризові ситуації, стежити за виконанням завдань, поставлених в плані. Постійно бути в курсі щодо змін на ринку, появи нових конкурентів і так далі.

Пам’ятайте, що магазин або бутік постійно повинен розвиватися. Це залізне правило ринку, яке говорить про те, що не можна зупинятися на одному місці — це загрожує швидким зростанням конкурентів і як наслідок, втратою рівня продажів, доходу. Що в підсумку? Фінансовий крах, банкрутство і ліквідація.

Ймовірні ризики: як дізнатися заздалегідь, де «підстелити соломку»?

Бізнес — сам по собі ризикований незалежно від того, що є основним товаром. Згідно з економічною теорією, всі ризики діляться на:

  • зовнішні;
  • Внутрішні.

Зовнішні — це ті, які не залежать від ринку і вашого менеджменту. До таких можна віднести зміни в профільному законодавстві або політичні зміни всередині країни. Звичайно, мають значення і економічні процеси: кризи, зростання ВВП і так далі.

До внутрішніх факторів зазвичай відносять: поява нових конкурентів, утворення нових вільних ніш, підвищення цін на сировину.

Звичайно, бізнес-план магазина одягу скачати безкоштовно можна і в інтернеті, але де гарантія, що ризики, прораховані щодо схожого суб’єкта застосовні до вашої ситуації.

Не робіть помилок, намагайтеся прораховувати всі самостійно і тоді обов’язково вийде досягти головної мети, яка повинна стояти на початку розглянутого документа!

Успіхів вам!

Завантажити бізнес-план магазина одягу