Наш сайт вже дуже багато розповідав про загальну специфіку мислення підприємців і величезна кількість практичних порад для початківців стартаперів .

Але в той же час саме ця стаття відзначається нами як дуже важлива і корисна.

Якщо не брати до уваги, що сам матеріал призначений для підприємців в ІТ сфері, то не можна заперечувати що він буде дуже корисним для всіх інших бізнесменів, які планують запуск свого бізнесу.

Прямо зараз ми розглянемо 18 головних помилок, на які вам перш за все варто звернути увагу.

Перша. єдиний засновник

єдиний засновник
Перш ви не звертали уваги на те, що дуже мало успішних бізнесів починалося з однієї людини? Навіть ті компанії, які нібито повинні мати одного засновника, наприклад Oracle, насправді стартували з числом учасників більше одного. Чи можна це назвати збігом? Навряд чи!

Що ж такого поганого, якщо тільки один засновник?

Досить часто причиною цього буває відсутність довіри. Може таке бути, що людина просто не пропонував нікому зі своїх друзів і близьких стартувати бізнес разом. А це повірте дуже поганий показник, так як саме друзі це ті люди, які більше за інших знають про вас.

У випадку якщо всі близькі друзі бізнесмена помилялися, а бізнес ідея була стоїть, в будь-якому випадки виявляється що засновник в невигідній позиції. Почати свій бізнес — неймовірно важко для однієї єдиної людини.

Для спільної генерації ідей , для того щоб прийняти або утримувати помилкові рішення, і в тому числі для того щоб була підтримка в найтяжчу хвилину вас потрібні партнери.

Останнє іноді буває важливіше всього. Іноді старти бувають неймовірно низькі, тому мало кому вдається винести їх самостійно. А якщо бізнес засновували відразу кілька людей, то в найтяжчу хвилину вони об’єднають свої зусилля і воля і обов’язково вистоять, незважаючи ні на що.

Адже кожен з них буде думати, що у нього просто немає права «підвести інших, так як же, я просто не можу», таким ось способом активується найголовніша з людських сил. А ось один чоловік на таке просто не здатний.

Друга. Погано вибрано місце розташування

погане розташування бізнесу

Сьогоднішні бізнеси, як правило, виживають тільки в певних місцях . Напевно тому Силіконова долина, яка знаходитися в Америці вже стільки років поспіль домінує над іншими територіями по числу успішних стартапів.

Ви не задавалися питанням, чому ж в одних місцях / містах один і той же бізнес поводиться по-різному?

Швидше за все, це пов’язано з подібними бізнесами і їх концентрацією, підтримкою з боку держави і величезною кількістю людей, які співчувають тому, чого ви домагаєтеся і т.д.

Ніхто не знає, які саме інші чинники змогли вплинути на таку кількість успішних стартапів у Силіконовій долині, якщо наприклад, порівнювати з іншими місцями, але факт залишається фактом.

Третя. окраїнна ніша

окраїнна ніша

Щоб уникнути прямої конкуренції велика кількість підприємців-початківців вибирають околицю нішу.

Якщо вам траплялося спостерігати за дітьми, які грають в спортивні ігри, але, напевно, помічали що ті вік, якого молодший певного рівня, як правило, боятися м’яча.

Як тільки м’яч випадково летить в їх сторону, вони починають цуратися його. При виборі окраїнного проекту підприємець нагадує ту ж дитину на спорт майданчику.

Якщо у вас виходить щось робити на відмінно, то доведеться зіткнутися з таким фактором як конкуренція, потрібно прийняти це як факт.

Уникаючи конкуренції, ви тим самим уникнете і хороших ідей для бізнесу.

Більш того, тільки завдяки інстинктивним рухам ми штучно занижуємо свої домагання, і робить вибору на користь безпеки. Підсвідомість просто не дає людині думати про великі ідеї, таким чином уникнути залучення себе в дуже ризикований і конкурентний бізнес.

Четверта. похідна ідея

похідна ідея

Величезна кількість пропозицій, які лунають із боку новоспечених компаній — це всього лише певна імітація інших компаній, які на порядок успішніше.

Всі вони примудряються повторювати одні й ті ж ідеї, що не намагаючись поліпшити їх. Якщо звернути свою увагу на успішні стартапи, то жоден з них не був простим копіюванням вже існуючого бізнесу.

 

Де ж підприємці примудрилися знайти ідеї? Як правило, в правильній фокусуванні на вирішенні певного завдання. Найкраща та, яка торкнеться вас особисто.

Компанія Apple виникла, тому як Стіву Возняку захотілося новий комп’ютер.

Компанія Google — так як Сергій і Леррі не змогли швидко знайти цікаву для них інформацію, а Hotmail — завдяки тому, що Джек Сміт і Сабір Батья не могли пересилати листи електронкою на роботі.

Не треба шукати компанії, які вже знайшли рішення проблеми — краще шукати самі проблеми і вже, потім представляти якою має бути компанія, яка вирішить їх. На що люди, як правило, скаржаться? Що б ви хотіли для себе? І так далі.

П’ята. упертість

Упертість в бізнесі

Велика кількість галузей вимагає від людини наявності дуже чіткого бачення мети і прямого руху до неї, в незалежності від того, наскільки буде повільним ваш шлях.

Початківців бізнесменів не можна відносити до цієї категорії. Шлях до мети дуже нагадує ті ж самі Олімпійські ігри, коли у людини є мета і за неї в кінці він отримає золоту медаль.

Бізнес ідеї для початківців дуже схожі на гру в слідопита, які шукає сліди, і крок за кроком рухається по ним.

Не потрібно дуже сильно прив’язуватися до свого початкового плану. Дуже ймовірно, що він не зовсім правильний.

Популярні й відомі бізнеси в самому кінці, як правило, були зовсім іншими, ніж ті якими вони планували бути на початку шляху. Потрібно виробити в собі готовність побачити ту гарну ідею, як тільки вона з’явитися на горизонті.

Найважчим буде відмова від вашої початкової ідеї .

Але відкритість своїм першим ідеям повинна бути вірною. Але зміна вашого курсу кожну нову тиждень може бути не менш фатальною для бізнесу.

Потрібно весь час перевіряти себе. Чи дає нова ідея певну прогресію для вас? Якщо завдяки кожної нової ідеї ви можете втілити в життя величезна кількість напрацьованих раніше ідей і знань, то, швидше за все ви вибрали правильний шлях.

Якщо ви починаєте все з самого нуля — то потрібно розуміти що це поганий знак.

До вашої щастя завжди є рішення — хороший рада від цільової аудиторії. Якщо ваші напрацювання і нові напрямки здадуться захоплюючими то шлях вірний.

Шоста. Найм поганих працівників

Найм поганих працівників

Дуже багато компаній і бізнеси просто звалилися в 90-х роках через горе працівників. Бізнесмену складно оцінити роботу програміста або іншого співробітника, а найкращі з них не шукають роботу і не намагаються втілити чужі ідеї.

Як же вибрати хорошого працівника / програміста, якщо ви самі ним не є? На це запитання немає однозначної відповіді. Можна звернутися до фахівця в цьому питанні, але його рівень професіоналізму також залишається під питанням.

Сьома. Вибір поганий платформи

Ця проблема дуже пов’язана з попереднім пунктом: у поганих програмістів, як правило, невірні платформи (у випадку зі звичайними працівниками — обладнання).

Восьма. затяжний запуск

Будь-яка компанія часто має певні проблеми були з запуском і створення програмного забезпечення.

Бізнесмени дуже часто затягують випуск продукту, так як робота виконана на 85%, таким чином вдаються до виправдання за рахунок того що потрібні ще доопрацювання і тестування.

У більшості випадків постає таке питання: коли все буде виконано на 100%, чи буде продукт ще цікавий покупцям?

Дев’ята. Дуже ранній запуск

Суть проблеми полягає в тому, що якщо уявити свого публіці ще дуже сирий матеріал, то тим самим ви можете зруйнувати свою репутацію. Так що ж потрібно для успішного запуску, який мінімум?

Потрібно подумати на всій завданням цілком і постаратися виокремити саму суть — ядро, воно саме по собі буде дуже корисним і зможе органічно вписатися в кінцевий результат проекту.

Починати роботу потрібно з тієї частини завдання, яка в майбутньому буде сама по себе дуже корисною. Іноді навіть не завершена програма може бути вже корисна користувачеві.

Десята. Немає способу цільової аудиторії

Не можна створювати продукт не маючи базової уявлення про кінцевого користувача вашого товару або послуги.

Більш того, вашим завданням є виявлення представників майбутніх клієнтів і вивчення їх об’єктивної думки на рахунок вашого продукту.

Одинадцята. Занадто мало грошей вкладається

Занадто мало грошей вкладається

Дуже часто успіх всього бізнесу залежить від фінансової сторони .

Всі проекти мають запланованим строком запуску, під час якого дана бізнес ідея будуть набирати обертів і готуватися до запуску. Якщо ви володієте зразком і ідеєю, то ви повинні переконати ваших інвесторів, щоб вони вклали якнайбільше грошей в ваш проект.

Початківцям підприємцям, після початку фінансування, краще на перших порах нічого не витрачати, поставивши в першочергову мету — створення працюючого зразка. Таким чином, ви залишитеся максимально гнучкими і готовими до нових обставин.

Дванадцята. Дуже великі витрати

Дуже великі витрати

Неймовірно складно провести якусь грань між самим недоліком інвестування в проект і занадто великими витратами на нього.

Головний спосіб, за допомогою якого ви можете спалити гроші — так це наймання надто великої кількості працівників.

Три основні поради при наймі персоналу:

  1. краще не наймати персонал, якщо поки що можна обійтися без нього;
  2. розплачуватися краще акціями, а не готівкою;
  3. наймати в першу чергу тільки тих, хто може залучати новий потік клієнтів або виконувати поставлені цілі (програмісти — писати програми) — це головні пункти які знадобляться на початковому етапі.

Тринадцята. Дуже великий дохід

великий дохід

Природно, що мізерна кількість грошей зможе вбити початківець бізнес, але яким чином може зашкодити їх надлишок?

Головна проблема кроіться не в самих грошах, а в перервах, які будуть цьому супроводжувати.

Наприклад, інвестори, які вкладали в вас гроші, просто не дадуть покласти вам ваші гроші в банк. Вони будуть пропонувати пустити гроші тільки на розвиток.

Будуть найняті нові співробітники, офіс перенесуть в більш престижний район і створяться нові філії.Крім того що нових людей тепер буде на порядок більше самих засновників, так ще їм доведеться пояснювати всі нюанси роботи тощо

Чим більше компанія розростеться, тим складніше вам буде змінити курс. А що трапитися, якщо ви зрозумієте, що вам потрібні зміни? Всі співробітники так і залишаться з колишніми переконаннями і баченням.

Друга проблема — час. Як тільки суми прибутків, досягнутий відміток з шістьма нулями, то інвестори відразу ж стануть дуже і дуже обережними. Тепер вам потрібно буде витрачати свій час не на розвиток нових проектів, а на наради з інвесторами.

Чотирнадцята. Невміння управляти інвесторами

Невміння управляти інвесторами

У ролі засновникам підприємець повинен управляти своїми інвесторами. Само собою, що прислухатися до їх думки варто, але віддавати їм управління вашою компанією не треба.

Якщо ці хлопці так добре знають що потрібно робити, так чому досі самі не зроблять це?

Ваша залежність від інвестора, безпосередньо визначається вашою часткою акцій в компанії. Поки справи йдуть добре, інвестори, швидше за все не будуть вам заважати.

Але бізнес це така штука, де не завжди все гладко. Дуже багато успішних проектів було потоплено самими інвесторами.

Найяскравішим прикладом стало непростиме для корпорації Apple рішення, яке виходило від ради директорів, яким звільнили самого Стіва Джобса.

П’ятнадцята. На догоду майбутнього прибутку жертвують користувачами

Як ми перше казали, що якщо ви будете створити саме те, що потрібно вашим користувачам — все буде дуже добре.

Не в якому разі не можна фокусуватися тільки на те, як можна «зрубати бабла».

Для початку постарайтеся вирішити першу проблему, а вже тільки потім подумує про те, як на цьому можна буде заробити.

Шістнадцята. Боязнь забруднити свої руки

Кожен програміст мріє тільки про те, щоб займатися розробкою свого програмного коду, а питання заробітку грошей залишити на інших.

Кожен хотів би розробляти свої ідеї. Але далеко не кожен зможете повірити в просто ідею, без наявності самого продукту або розробки його.

Для бажаючих залучити клієнтів, потрібно просто встати з-за комп’ютера і спробувати переконати клієнта самостійно. Таким чином, шансів на успіх буде в рази більше.

Сімнадцята. Різні думки у творців

Коли у засновників різні думки — так це вже давно стало звичайним явищем. Після виходу з бізнесу одного з головних співвласників це далеко не завжди призводить до його повного краху.

Але як не крути, величезна кількість суперечок можна було б уникнути, якщо в початку з розумом підійти до вибору майбутнього партнера по бізнесу.

Дуже часто суперечки виникають не через саму ситуації, а через людського фактора, швидше за все спочатку засновники просто не змогли придушити свій опір майбутнього співробітництва.

Тому краще не починайте бізнес з тією людиною, яка спочатку вам не подобатися, навіть якщо у нього є такий необхідний для вас навик.

Люди — головний елемент для початківця бізнесу, тому ніколи не йдіть на якісь компроміси .

Вісімнадцята — остання. недостатньо зусиль

недостатньо зусиль

Цю помилку можна віднести до найголовніших для бізнесменів-початківців, яким навіть не вистачило сили волі, щоб продовжити проект, яким вони займалися після трудового дня і, врешті-решт, закинули.

Насамперед щоб уникнути невдачі, вам варто відмовитися від іншої роботи. Якщо час, який ви приділяєте на новий проект недостатньо, і ви все ж продовжуєте працювати ще над чимось, то найімовірніше десь в глибині душі ви дуже сильно сумніваєтеся в поспішності вашого проекту.

Неймовірна кількість стартапів так і не будуть втілені в життя, тільки по тому, що їх творцям просто не вистачило сил на їх втілення.

Головний секрет успіху криється в максимальній інтенсивності людських зусиль.