Бізнес — прекрасна заміна роботі. Приватному підприємцю не треба залежати від настрою начальства. Та й фінансові можливості побільше, ніж в найманій роботі. Також бізнесмен залежить від держави лише частково.

що таке франшиза

Однак варто зазначити наступне: не кожна людина наважитися ризикнути і почати займатися власною підприємницькою діяльністю. Але для сміливих людей придумано таке поняття, як франшиза.

Що таке франчайзинг і як його укласти

Франчайзинг — це взаємини між сторонами, де одна з них є власником бізнесу, ноу-хау, ідеї, а друга — набувачем права на дане ноу-хау, бізнес або ідею за певну плату.

Дану плату називають паушальним внеском. Також покупець виплачує фіксовану в договорі суму за використання бренду або бізнес-ідеї . Це називається роялті.

В укладеному договорі також вказуються: термін дії договору, порядок вирішення спорів між сторонами. Називається він договір концесії. Складаються спеціальні схеми і плани по веденню бізнесу.

Також власником бізнесу розробляється наступне:

  • практичні керівництва;
  • навчальні матеріали;
  • методички.

Зробити ці документи можна самостійно або звернувшись в консалтингову компанію.

Слід зазначити, що франшиза є взаємовигідною угодою для обох сторін. Приватний підприємець отримує грошові відрахування за те, що друга сторона використовує його марку і ідею.

Однак для того щоб бізнесом зацікавилися, потрібно мати добре налагоджену мережу, яка користується популярністю.

 

Без цього навіть найприбутковішим бізнесом навряд чи зацікавляться. Адже особа, яка хоче використати чужу ідею, не бажає ризикувати. Мінімальні ризики — в цьому і полягає суть франшизи.

приклад франшизи

Як стати франчайзером

Для того щоб стати хорошим франчайзером, потрібно відповідати ряду вимог:

  • бізнес повинен бути успішним, рентабельним;
  • в продукт або послугу повинна бути відмінна риса;
  • бізнес повинен бути цікавий обом сторонам;
  • марка повинна бути впізнаваною.

Без усього перерахованого вище неможливо стати франчайзером. Тим більше хорошим і успішним. Також потрібно виконати ряд дій.

1. Для початку необхідно досліджувати ринок. Це потрібно для того щоб визначити попит на товар або послуги, що надаються.

2. Потрібно поставити бізнес, як то кажуть на потік. Це дуже важливо, інакше іншій стороні немає сенсу оформляти франшизу. В першу чергу потрібно налагодити мережу і зробити марку впізнаваною.

3. Вибрати модель продажу франшизи. Тут необхідно визначитися з термінами, територією і тривалістю спеціально навчальних програм.

4. Продумати стратегію продажу франшизи. В даному питанні радиться прислухатися до експертів.

5. Підтримка франчайзі (купив особи) після продажу — це важливо. Адже неправильна стратегія ведення бізнесу тією людиною, який викупив франшизу, може нашкодити всій мережі бізнесу. Тому необхідно підтримувати і навчати покупця франшизи.

6. Визначитися з роялті, яке виплачуватимуть власнику бізнесу.

7. Ретельно підібрати персонал, адже від цього також залежить рентабельність підприємства.

Також для того щоб франшиза успішно продавалася, потрібно використовувати спеціально розроблену схему реферальной зацікавленості діючих представників. Дана схема є найдієвішою стратегією продажу франшизи.

плюси і мінуси франшизи

Переваги і недоліки франчайзингу

Варто зазначити, що франчайзинг має сої переваги перед іншим видом бізнесу. Однак він також має і недоліки.

В першу чергу варто розглянути плюси франчайзингу:

  1. Власник бізнесу, бренду, марки, навчає покупця і дає постійні рекомендації;
  2.  Ризики франчайзингового бізнесу дуже маленькі;
  3. Франчайзі дає можливість використання репутації власника марки, бізнесу або бренду;
  4. Даний тип бізнесу вимагає меншого вкладання капіталу, ніж інші види;
  5. Франчайзинговий бізнес дає швидку і стабільний прибуток.

До недоліків також належить низка чинників:

  1. Бізнес не належить повністю покупцеві, він лише користується чужою ідеєю і платить за це;
  2. Не можна вносити свої корективи і правила ведення бізнесу. Адже права на нього обмежені;
  3. Франчайзинг визначає територію ведення бізнесу.

Варто сказати про те, що даний тип бізнесу підходить для підприємців-початківців. А також для тих, у кого немає хорошого початкового капіталу для зайняття підприємницькою діяльністю.

У наш час продаж франшиз поставлена на потік, так власники бізнесу або ідеї розширюють свій бренд по країні. Варіантів франшизи багато:  франшиза на спа салон , на виробництво меблів та інші напрямки бізнесу і послуг (мені траплялися в інтернеті навіть франшиза вантажників).

Франчайзинг — вигідна угода для обох сторін, власника бізнесу і покупця . Однак тут існує маса нюансів, які необхідно враховувати перед заняттям таким бізнесом. Також варто відзначити, що правове регулювання в цій галузі поки погано розроблено.