SKEPTER поспілкувалися з лідерами ринку і дізналися всі тонкощі і підводні течії бізнесу, побудованого на здачі автомобілів в оренду.

Оренда автомобілів в Україні - дуже перспективна справа

Весна вже настала, а з нею розквітає і ринок оренди автомобілів в столиці. І в цьому немає нічого дивного, тому що не кожен водій захоче в сніг і ожеледь виїжджати з гаража, не кажучи вже про оренду. Однозначно експерти не можуть назвати бізнес оренди авто сезонним, проте погодні умови впливають на популярність сервісу. SKEPTER.com.ua поспілкувалися з лідерами ринку і дізналися всі тонкощі і підводні течії бізнесу оренди машин.

Рука на пульсі

В Україні є безліч незаповнених ринкових ніш, які досвідчений бізнесмен дізнається з перших нот.

Український споживач не примхливий і їздить практично на будь-якій машині, але в хорошому технічному стані.

«Наш бізнес почався з питання, унікальна послуга оренди авто для України, або це повсякденність розвинутої цивілізації? У 2012 році складно було оцінити потенціал українського ринку, і це був певний ризик, проте ми ризикнули і запустили проект. Першим завданням у нас було наповнити автопарк: були свої машини, були оформлені кредити, залучали машини в суборенду. Це дозволило отримати від 10 до 15 автомобілів в різних класах. Для себе ми відразу ж визначили основний канал залучення нових клієнтів, їм став всюдисущий інтернет: зробили сайт, запустили рекламу «, — розповідає Олександр Орловський, власник сервісу прокату автомобілів NarsCars.

Незважаючи на те, що гравців на ринку ренти авто досить мало, бізнес є бізнес, зі своїми труднощами і перевагами.

В Україні теж можна орендувати авто

«Щоб вижити на ринку потрібно перевершувати очікування клієнта — це є найприємніше в будь-якому бізнесі. Немає нічого ціннішого за лояльного постійного клієнта. Як сказав один з лідерів: «Гроші вторинні, первинний клієнт!». Переважно нові автомобілі, в хорошому технічному стані і клієнтський сервіс — це і є основні наші козирі. Але є і ложка дьогтю в бочці з медом — страхування: в Україні немає страхових програм, що дозволяють прокатнику спати спокійно! І природно непомірно високі ціни на транспортні засоби. І це все в атмосфері постійних політичних, економічних, а зараз і військових конфліктів, які роблять бізнес непередбачуваним «, — ділиться Олександр Орловський.

Сьогодні здобувач починає діалог на співбесіді ні з того, в чому він хороший і що може робити краще за все, а з того, чи зможе він відпроситися, і чи потрібно йому буде затримуватися на роботі. Про що тут можна говорити?

Український споживач не примхливий і їздить практично на будь-якій машині, але в хорошому технічному стані. «Що добре їздить в Україні? Скажімо так — все! На кожен клас авто є свій клієнт. Машину якийсь час дізнаються, на неї з’являються постійні клієнти і вона, через пару-трійку місяців, отримує необхідний рівень завантаження. У цьому бізнесі є сезонність і про неї важливо знати. Літо, липень-серпень — це пік сезону, а зима, січень-лютий — це саме дно сезону. Зимові місяці нам допомагають пережити постійні клієнти, яких ми «заробляємо» в розпал сезону і ми ними дуже дорожимо! «, — Розповідає Олександр.

У бізнесі прокату автомобілів зовсім не обов’язково мати великий штат, однак особливі критерії відбору все ж присутні.

«В даний час в нашій компанії колектив з 15 осіб. Цього достатньо для обслуговування чотирьох регіонів. Найголовніший критерій відбору персоналу — наявність здорового глузду у співробітника. Сьогодні здобувач починає діалог на співбесіді ні з того, в чому він хороший і що може робити краще за все, а з того, чи зможе він відпроситися, і чи потрібно йому буде затримуватися на роботі. Про що тут можна говорити? В іншому ми дивимося на навички комунікації клієнтського сервісу, продажу. Адже ефективність вкладених в рекламу і сайт грошей залежить від уміння менеджера зацікавити і виконувати всі вимоги клієнта. У той же час ми усвідомлюємо, що навряд чи хтось із тих, хто прийшов на співбесіди має досвід в прокаті машин, так як його просто ніде отримати. Доводиться йти на певний ризик, приймати і навчати з нуля «, — розповідає Олександр Орловський.

Перші капіталовкладення найризикованіші і ятрять душу всім бізнесменам, а деяких і зовсім змушують відмовитися від проекту.

Є помилки, здійснюючи які, ми ще довго шкодуємо, однією з таких, поділився з нами Станіслав: «Якби у мене була можливість повернутися в 2007 рік, коли я тільки починав, я б порадив собі не брати кредити в доларах».

«Для придбання автопарку розміром в 10-15 автомобілів необхідно від $ 50 тис. До $ 150 тис. Все залежить від того яким шляхом відбуватиметься купівля автомобілів: за готівку або з використанням кредитних / лізингових програм. Що стосується створення сайту і інтернет-просування — це найголовніші інструменти з пошуку та залучення клієнтів, тому ставка на них дуже велика. Хочеш отримати хороший привабливий сайт? Будь готовий вкласти від $ 3 тис. Найважливіше, на що потрібно звернути увагу — це процес оновлення нескінченний. Чи не вийде: зробив і забув, постійно щось оптімізіруешь, допілівать. Щомісяця оплачуючи послуги супроводжує IT-компанії. Реклама і просування — дуже важливо і дорого, бюджети починаються від $ 2 тис на місяць і навряд чи зупиняться на $ 5 тис. «, — Ділиться Олександр. Хороший бізнесмен — досвідчений бізнесмен, який вчиться на своїх і чужих помилках.

офіс NarsCars

«Якби у мене була можливість повернутися в 2012 рік, коли я тільки починав, я б порадив собі кожне плановане подія прораховувати, прописувати, промовляти. А ще обов’язково інвестувати гроші в отримання знань. Були періоди, коли гостро відчувався, що їх в певній галузі просто не вистачає. А знання, застосоване на практиці, економить гроші і час «, — розповідає Олександр Орловський.

досвідчений гравець

Щоб стати лідером, потрібно бути першопрохідцем або хоча б одним з перших почати розвивати обрану бізнес-галузь.

«Моя компанія почала свою діяльність в 2007 році з 5 автомобілів куплених в кредит. За 10 років роботи ми стали експертами і законодавцями моди в сфері прокату автомобілів в Україні, і вже більше 5 років утримуємо перше місце серед національних операторів прокату за кількістю автомобілів і філій «, — розповідає Станіслав Луцковіч, генеральний директор автопрокату BLS і голова Міжнародної Асоціації автопрокатної компаній (ICRA).

Перші капіталовкладення найризикованіші і ятрять душу всім бізнесменам, а деяких і зовсім змушують відмовитися від проекту.

Успішні компанії, як і будь-які інші, стикаються з труднощами, і то, як вони з ними справляються, веде їх до процвітання.

«Найбільша проблема оренди авто в Україні — викрадачі і шахраї. За нашою статистикою кожен 10 клієнт становить небезпеку для автопрокатної компанії. Заснована нами в 2007 році, Міжнародна Асоціація автопрокатної Компаній (ICRA), була покликана захистити бізнес оренди авто від шахраїв. Спільними зусиллями попереджено більше однієї тисячі спроб викрадення автомобілів. Законодавчо прокат автомобілів в Україні не врегульовано. Зараз ми намагаємося внести правки в цивільний кодекс та інші закони з метою виділити автопрокат як окремий сегмент ринку «, — ділиться Станіслав Луцковіч.

Найменше потепління, чисті дороги і сонце можуть простимулювати попит на оренду машин.

«Високий сезон з березня по жовтень. Складно виділити більш затребувану марку або модель авто так як на кожну машину існує свій клієнт і завантаження автопарку відбувається досить рівномірно «, — розповідає Станіслав.

Сучасні технології дають можливість поліпшити не тільки комфорт клієнта і зберегти навколишнє середовище, а й відкрити новий суміжний бізнес.

«Більше року тому ми вже запустили в прокат новий клас авто — електромобілі. І наші очікування були більш ніж виправдані, завантаження електромобілів Nissan Leaf і Telsa Model S перевищила показник 70% в місяць. Ми активно збільшуємо цей сегмент ринку і для розвитку інфраструктури будуємо національну мережу електрозапровок СТРУМУ «, — розповідає Станіслав Луцковіч.

Потрібно переймати знання та експертність компаній з багаторічним досвідом роботи в сфері автопрокату, і не наступати на одні й ті ж граблі

Компанії, які протрималися на ринку як мінімум десять років, можуть сміливо аналізувати конкурентів і передбачати нові тенденції бізнесу. «За 10 років роботи ми пережили три кризи і постійно спостерігали схожу картину: нові прокати не проживали понад рік роботи, а кількість прокатів то зростало, то зменшувалася. Зараз ринок переживає своє відродження, і конкуренція знову посилилася. За даними Міжнародної асоціації автопрокатних компаній, загальний парк автопрокату України становить не більше 2000 авто і представлений п’ятьма міжнародними гравцями, безліччю національних операторів, число яких не перевищує позначку в 50 компаній «, — розповідає Станіслав.

Перевага відкриття авто прокату десять років тому полягає в тому, що за порівняно невелику суму, як на теперішній час, можна було відкрити хороший бізнес.

«Первісна інвестиція склала $ 20 тис. Більшу частину виручених від операційної діяльності грошей ми вкладали в рекламу і розвиток. Зараз в компанії працює більше 30 чоловік. Головні критерії відбору: великий стаж водіння автомобілів, англійська мова і любов до машин. Якщо говорити про відкриття прокатного бізнесу сьогодні, то без досвіду дуже небезпечно. Два, три викрадення в перший рік роботи і весь бізнес-план і очікування зруйнуються. Я рекомендую переймати знання та експертність компаній з багаторічним досвідом роботи в сфері автопрокату і не наступати на одні й ті ж граблі. Ми, наприклад, розвиваємо франчайзингову мережу і раді допомагати бізнесменам «- ділиться Станіслав Луцковіч.

«Що добре їздить в Україні? Скажімо так — все! На кожен клас авто є свій клієнт. Машину якийсь час дізнаються, на неї з’являються постійні клієнти і вона, через пару-трійку місяців, отримує необхідний рівень завантаження

Є помилки, здійснюючи які, ми ще довго шкодуємо, однією з таких, поділився з нами Станіслав: «Якби у мене була можливість повернутися в 2007 рік, коли я тільки починав, я б порадив собі не брати кредити в доларах».

Молодий і поки ще не узаконений сегмент ринку прокату автомобілів шукає своїх героїв, проте це повинні бути або досвідчені бізнесмени, або починати треба з франчайзингу. У всьому світі оренда автомобілів, особливо малолітражних, користується величезною популярністю, і Україна — не виняток. Можливо, варто задуматися і почати розробляти бізнес-план, а там, дивись, навіть Укравтодор не стане вам на заваді.