Магазин як бізнес: секрети, приховані можливості


Багатьох наших співвітчизників залучають бізнес ідеї магазинів. Адже найочевиднішим способом заробітку завжди була і буде торгівля. Але зовсім не кожен бізнесмен володіє інформацією про те, як грамотно реалізувати бізнес ідею з відкриття магазина, як почати підприємництво, і чому приділити увагу в першу чергу. Здійснити ідеї малого бізнесу такого плану надзвичайно просто. Необхідно купити найбільш ходовий товар, а потім вигідніше його продати. Однак слід зауважити, що як в оптовій, так і в роздрібній торгівлі досить високий ступінь конкуренції. З цієї причини товари і сервіс у вас в магазині зобов’язані відрізнятися в кращу сторону від тих, що пропонуються компаніями конкурентів.

У чому секрет успіху в бізнесі?

Для того щоб домогтися певних успіхів у своїй ніші бізнесу, власник майбутньої торгової точки повинен дивитися на неї очима покупця. Перш за все, потрібно вирішити для себе який відкрити магазин і задатися питанням: чому саме тут покупець стане купувати товари або отримувати послуги? Клієнт повинен зацікавитися тим, щоб витратити свої кровні кошти саме в цій торговій точці, а не де-небудь ще. Тому перш ніж відкрити свій бізнес, наприклад, магазин продуктів з нуля , не завадить виконати невелике маркетингове дослідження, зробити аналіз купівельної потреби населення, його платоспроможності, довідатися про ціни на аналогічний товар у майбутніх конкурентів і з’ясувати рівень попиту на нього.

Вхід в конкретний ринковий сегмент в своєму регіоні повинен супроводжуватися ретельно розробленого бізнес-планом. До того ж, необхідно надати покупцеві більш вигідні, ніж у конкурентів цінові умови покупок. Але в такому випадку свої витрати також треба скоротити до мінімуму. З цією метою можна використовувати бізнес ідею з відкриття, наприклад, інтернет-магазину. Адже тоді на старті виключаються такі витрати, як оренда торгового приміщення, зарплата обслуговуючого персоналу плюс належні відрахування до держбюджету і різні фонди, а також плата за комунальні послуги.

Залученню уваги покупців, в першу чергу, може послужити широта асортименту пропонованих товарів. Наприклад, певна група товару або кілька. Основою успіху тут з’явиться різноманітність, новизна і потреба в запропонованій продукції.

Підбору товарів варто приділяти найпильнішу увагу, тобто підходити з певною часткою творчості. Після відкриття торгової точки необхідно постійно наповнювати асортиментний і модельний ряд цікавими новинками, а також, по можливості, не дуже дорогими товарами.

Також для досягнення успіху в будь-якому бізнесі важливо високоякісне обслуговування. У сучасного покупця підвищені вимоги щодо якості сервісу. Якщо ви почнете торгувати одягом, заповніть полки стильними, але разом з тим недорогими речами, а клієнтів будуть обслуговувати погано навчені або гірше того, грубі і неуважні співробітники, то покупець стане обходити вашу торгову точку, як то кажуть, десятою дорогою. Тому ввічливість, компетентність і люб’язність співробітників, посилена увага до відвідувачів рано чи пізно дадуть потрібний результат.

Юридичні моменти

Абсолютно неважливо, чим саме торгувати. Ви можете відкрити магазин взуття або продуктовий. Але основні юридичні питання вам, як власнику, доведеться вирішувати.

Так відразу готуйтеся до того, що перший час, і не тільки, до вас зачастять представники контролюючих органів. Ось чому так важливо не порушувати законодавства в обраній сфері торгівлі!

Майбутній бізнесмен ще на етапі появи задуму і розробки бізнес-плану повинен вивчити закони, що регулюють торговельну діяльність.

До них відносяться:

  • Правила реалізації певних видів продукції;
  • Закон про захист прав споживачів;
  • Правила продажу за зразком.

Ще необхідно знати:

  • Перелік товарів, що підлягають обов’язковій сертифікації;
  • Перелік технічно складних товарів;
  • Перелік товарів тривалого використання.

Також важливо вивчити Перелік непродовольчих товарів належної якості, що не підлягають обміну або поверненню.

Як вибрати місце для майбутнього магазину

Цей момент також як всі інші має важливе значення. Більшість теперішніх бізнесменів називають його ключовим. Адже від того, де розміститься торгова точка, безпосередньо залежить її вартість і орендна плата. Наприклад, можна орендувати відповідне приміщення на який-небудь жвавій вулиці спального або ділового району населеного пункту. Ще практично знімати площа для торгівлі в торговому центрі, де люди з’являються з однією метою — пройтися по магазинах і придбати все те, що потрібно необхідне. Але тоді плата за оренду буде складати найбільшу статтю витрат у бюджеті.

При виборі приміщення, експерти рекомендують спиратися на вартість одного відвідувача, а не на величину орендної плати. Іноді оренда 1 м2 в торгових центрах просто непосильна ноша для багатьох бізнесменів, а й відвідувачів там набагато більше, ніж де-небудь ще. Якщо відкриваємо магазин не де-небудь в торговому центрі, то треба готуватися до значного збільшення витрат на різні маркетингові дослідження і заходи.

Без реклами торгівля приречена на невдачу

Всім відомо, що без реклами в торгівлі нікуди. Адже просто так ніхто не дізнається, що десь в його місті з’явився новий прекрасний магазин, в якому доступні ціни, висококласний сервіс і широкий товарний асортимент, якщо своєчасно не почати рекламну компанію. Майбутнім клієнтам треба дозволити дізнатися, в чому власне «родзинка» і оригінальність тієї чи іншої торгової точки. У чому буде полягати вигода для майбутніх клієнтів, які вирішили скупитися саме в ній.

Рекламна компанія може бути різною. Її основна концепція повинна прямо залежати від пропонованого асортименту магазину, платоспроможності покупців і конкуренції в цьому сегменті ринку. У всьому світі на рекламу щорічно витрачається, як мінімум, від 2 до 5% річного обороту коштів. Тільки тоді реклама дає відчутний результат, тобто допомагає в збільшенні прибутку підприємства.